Резюме – дуже важлива річ при вирішенні питань, пов’язаних з працевлаштуванням. Резюме є вашим коротким професійним портретом. Дуже важливо, щоб ви склали його правильно.
Написавши гарне резюме, ви можете сподіватися, що вас приймуть на роботу. Якщо ви склали погане резюме – будьте впевнені, що роботодавець ніколи вам не зателефонує.
Через руки роботодавця проходять сотні резюме. Ваше резюме будуть читати не більше 2-3 хвилин, і вам потрібно його скласти так, щоб дати в цей короткий проміжок часу найбільш точну й потрібну інформацію про ваші професійні якості.
Отже, як правильно скласти резюме?
Перше, що завжди привертає увагу – оформлення резюме. Аркуш паперу формату А4, обов’язково друкований текст (резюме, написане від руки, ніхто не буде читати). Бажано, щоб текст резюме поміщувався на 1 сторінці. Розмір шрифту такий, щоб текст резюме міг нормально читатись.
Стиль резюме повинен відповідати таким критеріям:
– стислість,
– конкретність,
– вибірковість (не пишіть зайвого),
– чесність.
Що потрібно вказати в резюме
1. Особисті дані: Прізвище, ім’я, по батькові, дата народження, сімейний стан, адреса, телефон, факс, e-mail.
2. Мета: вакансія, на яку ви претендуєте.
3. Освіта основна. Вказуєте навчальні заклади, які ви закінчили, у зворотному порядку. Середню школу можете не вказувати (якщо це тільки не спецшкола). Вказуєте назву навчального закладу, факультет, спеціальність за дипломом. Якщо у вас диплом з відзнакою, обов’язково вкажіть це.
4. Освіта додаткова. У цю графу вносяться назви курсів, стажувань, тренінгів, семінарів і т. ін. Вказуйте тільки ті курси, які мають відношення до обраної вами вакансії.
5. Досвід роботи. Тут вказуються відомості про попередні місця роботи. Дані вказуйте в зворотному порядку, спочатку вкажіть останнє місце роботи, потім передостаннє і т. д. Вкажіть місяць і рік влаштування на роботу, місяць і рік звільнення, назву компанії, сферу її діяльності та вашу посаду.
6. Додаткова інформація. В цю рубрику ви можете включити все, що підвищує вашу цінність в очах роботодавця. Знання іноземних мов (вкажіть іноземну мову, ступінь володіння), навички роботи на персональному комп’ютері (вказавши програмні засоби, з якими можете працювати), наявність прав водія, особистого автомобіля, закордонного паспорта. Можливо, ви готові до поїздок у відрядження, до ненормованих робочих днів. Можете включити в цей розділ коротку характеристику своїх особистісних якостей, наприклад: енергійний, вимогливий до себе й інших, гарний організатор і т. ін. Тільки не забувайте: вам доведеться підтверджувати дану собі ж самому характеристику.
7. Дата складання резюме.
Що не обов’язково вказувати в резюме:
– всю вашу трудову біографію,
– ваші фізичні дані,
– фотографію,
– причини звільнення з попередніх місць роботи,
– особисті вимоги до зарплати.
Отже, ціль резюме – показати, що ви собою являєте і чим ви кращі від інших.
Головний принцип резюме – підкреслити всі ваші достоїнства, і скрасити (приховати) ваші недоліки.
Прогляньте і спробуйте оцінити своє резюме, перш ніж надсилати його на розгляд роботодавцям.
З даної статті ви зрозуміли, що резюме потрібно писати стандартно, за правилами. Але насправді іноді і це не обов’язково.
Наприклад, на сайті одної компанії можна побачити таку інформацію:
«Але пам’ятайте про одне: якщо ви надішлете нам стандартне тупе резюме, складене за всіма правилами американської бюрократії, воно буде видалене з пошти в момент одержання без спроб вивчити його. Жодних «Objective: to establish etc.». Жодних байок про самомотивацію і любов до роботи в колективі. Це все нецікаво. Нам хочеться одержати від вас лист, що написаний спеціально для нас (а не відправлений відразу на сорок адрес) – без шаблонів і суворого додержання рекомендацій рекрутерів. Інше нас просто не влаштовує».
Автор/джерело: На основі рекомендацій рекрутерів
Комментариев нет:
Отправить комментарий