четверг, 6 мая 2021 г.

ДЕЩО ПРО МОТИВАЦІЮ ПЕРСОНАЛУ

 Роботодавці в Європі та в Америці продовжують пошуки нових способів заохочення своїх співробітників. Маркетингова компанія Maritz Poll запропонувала класифікацію співробітників залежно від найбільш бажаних для них заохочень.

Кому – комфорт, кому – премії

Перший тип – «мисливці за бонусами». Більшість із них – жінки. Ідеальний варіант для співробітників цього типу – подарункові сертифікати і туристичні путівки. До другого типу належать так звані «домосіди», переважно це чоловіки старші 40 років. Позачерговий вихідний для них – краща винагорода, а заохочення у вигляді участі в міжнародних конференціях – скоріше катування, ніж подарунок. Чоловіки – «мисливці за похвалою». Вони задоволені роботою, коли компанія визнає їхні заслуги.

Для найбільш ініціативних співробітників-чоловіків краща нагорода – це особливий статус, що дозволяє управляти іншими співробітниками. Їм також важливо розширювати сферу своєї діяльності.

Жінок, старших 45 років з високим доходом фахівці рекомендують заохочувати комфортними умовами роботи і участю в нових проектах.

Приблизно такі ж висновки були зроблені психологами з Оксфордського університету. Матеріальне заохочення впливає на незаміжніх жінок, що відсувають особисті питання на другий план, і на тих одружених чоловіків, які і далі дозволяють собі вести насичене особисте життя. На роботу заміжніх працівниць і неодружених чоловіків має позитивний вплив публічна похвала. Співробітники до 30 років дуже цінують знакові відмінності, наприклад, присвоєння звання «Кращий працівник».Такі висновки були зроблені після вивчення протягом шести років впливу різних видів заохочень на основні категорії працівників.

Тенденції

В 2006 році, за даними американської асоціації фахівців в сфері управління персоналом WorldatWork, програмами заохочення співробітників скористались 84% роботодавців, в 2007 році – 96%. За результатами дослідження WorldatWork «Тенденції в сфері заохочення персоналу», найбільш популярними є нагороди за вислугу років і заохочення ініціатив. Це, наприклад, може бути запрошення на ланч від начальника, задоволеного роботою підлеглого. У США і Європі також популярні грамоти або значки, виплати готівкою, подарункові сертифікати. Існує і такий вид заохочення: працівників, які досягають вагомих результатів, наділяють особливим статусом.

Одна з найпоширеніших причин використання програм заохочення – створення позитивної робочої атмосфери. До цього прагнуть 77% компаній-учасниць дослідження. В 71% випадків метою таких програм є мотивація працівників на досягнення високих професійних результатів. Створити культуру, у якій цінується ефективна праця, хотіли б 69% опитаних WorldatWork компаній.

Заохочення від великих компаній

Гарний настрій – головна умова успішної роботи працівника. Так вважають у компанії Yahoo і роблять своїм працівникам «прикольні» подарунки. Відпрацювавши п’ять років у компанії, працівник одержує автомат з жувальною гумкою, після 10 років роботи – машину для приготування кави, ще через п’ять років – стіл для настільного футболу.

В 2007 році один з найбільших у світі інвестиційних банків Goldman Sachs зробив своїм працівникам такий сюрприз: крім зарплати, яка у компанії досить висока, на рахунки випадковим чином обраних працівників надійшло по 6 тисяч доларів.

Компанія Google робить ставку на здоров’я працівників. До їхніх послуг – спа-басейни на території компанії і безкоштовне медичне обслуговування.

Компанія Microsoft стає для своїх працівників своєрідним партнером по домогосподарству: забезпечує безкоштовну доставку продуктів і послуги пральні. До послуг співробітників також пункт паркування з доставкою машини в призначене клієнтом місце.

Не перепрацьовувати надміру дозволяють в американській кавовій компанії Starbucks. Працівники, яких поважно називають «партнери», можуть працювати неповний робочий день. Вони одержують повний соцпакет, якщо відпрацьовують 240 годин за квартал.

У спеціалізованій мережі супермаркетів Whole Foods обмежують розрив між зарплатами вищого керівництва і рядових працівників. В 2007 році зарплата топ-менеджера мережі не могла перевищувати 19 середніх по компанії окладів. Засновник і генеральний директор цієї компанії Джон Маккей взагалі скоротив розмір своєї зарплати до 1 долара.

Автор/джерело: За матеріалами компанії Maritz Poll

Комментариев нет:

Отправить комментарий