1. На бланку друкується тільки перша сторінка тексту, наступні — на стандартних аркушах.
2. Назва документа друкується великими літерами без крапки в кінці (якщо друкованих знаків не більше 14, то можна друкувати врозрядку).
3. У рукописних документах назва документа пишеться з великої (розписка, доручення, автобіографія тощо) чи з малої літери (заява, пояснювальна, доповідна записка тощо) відповідно до правил пунктуації.
4. Текст документа завжди починається з абзацу. Абзаци всередині пунктів не нумерують.
5. Текст документа на аркушах формату А-4 друкують через 1,5 міжрядкових інтервали, формату А-5 — через 1 інтервал.
6. Реквізити документа (зокрема назву документа) відокремлюють від інших реквізитів 2-3 вільними міжрядковими інтервалами. Максимальна довжина рядка багаторядкових реквізитів (крім тексту) — 28 знаків.
7. Членування тексту документа може здійснюватися так:
1. Назва розділу. Розділ 1.
1.1. Назва підрозділу. Частина 1.
1.1.1. Назва пункту. Пункт 1.
1.1.1.1. Назва підпункту. § 1.
8. Нумерація рубрик може виконуватися з використанням крапок або крапки з комою в кінці рубрик переліку:
а) якщо після позначення рубрики стоїть крапка, словосполучення чи речення рубрики починається з великої літери, у кінці речення ставиться крапка;
_______. 1) ________. І.________. А.__________.
_______. 2)________. ІІ._______. Б.__________.
_______. 3)________. ІІІ._______. В.__________.
б) якщо після позначення рубрики крапки немає, словосполучення чи речення рубрики починається з малої літери, в кінці речення ставиться крапка з комою, після останнього в переліку — крапку;
1) ______________; а) _____________;
2) ______________; б) _____________;
3) ______________; в) _____________;
в) Якщо позначення рубрики здійснюється значками, в кінці рубрики може ставитися крапка з комою, тоді наступна рубрика повинна починатися з малої літери, або крапка, і тоді наступна рубрика повинна починатися з великої літери (особливо, якщо рубрика складається з кількох речень);
- __________; *__________; -___________. *__________.
-__________; *__________; -___________. *__________.
-__________; *__________; -___________. *__________.
9. У зовнішніх документах використовуються тільки загальновживані абревіатури й скорочення:
а) ЗОШ — загальноосвітня школа; КМ — Кабінет Міністрів; ДАІ — Державтоінспекція, ЗАО — закрите акціонерне товариство, СП — спільне підприємство, КБ — конструкторське бюро; Облдержадміністрація, рибгосп, автопарк;
б) млн — мільйон; с.г. — сільське господарство, арк. — аркуш, ін-т — інститут, укр. — український, в. о. — виконувач обов’язків, заст. — заступник, сб. — субота, вул. — вулиця;
в) усі інші назви установ, структурних підрозділів, посад тощо пишуться повністю (у листах — при першому згадуванні).
10. У внутрішніх документах можуть уживатися абревіатури й скорочення, прийняті в даній установі чи структурному підрозділі: ХПК — Хмельницький політехнічний коледж, ММФ — механіко-математичний факультет тощо.
11. Підписування документа. Підпис укладача чи відповідальної особи переноситься на іншу сторінку лише за умови наявності на ній не менше двох рядків тексту. У розшифруванні підпису другий ініціал (по батькові) може не вказуватися; саме розшифрування розміщується на рівні останнього рядка назви посади. Підпис ставиться під текстом документа після 2—3 пропущених рядків, починаючи від лівого поля.
Якщо в попередніх реквізитах документа вказувалося прізвище, ім’я, по батькові особи, яка написала документ (заяву, автобіографію тощо), цей документ може підписуватися нею без розшифрування підпису:
23.05.2009 (підпис)
12. Затвердження документа (праворуч вгорі):
ЗАТВЕРДЖУЮ
Директор ХДТУ
(підпис) В. С. Бобров
06.03.2006
13. Погодження документа (розташовують під підписом або під візами):
ПОГОДЖЕНО
Голова ЗАО «ОРЕС»
_____ (підпис) _______ П. Криньов
11.12.2009
14. Адресат (службова особа):
14.1. Керівнику установи:
Директорові Харківського заводу
транспортного обладнання
Шведову М.Г.
61078, м. Харків, вул. Заводська, 5
14.2. Конкретній посадовій особі:
Харківський завод металоконструкцій
Начальникові відділу кадрів
Опаленик Т.К.
62135, м. Харків, вул. Оркестрова, 8
14.3. Кільком посадовим особам;
Президентові ЗАТ «Трансгаз»
Директорові з комерційних питань
Керівникам груп маркетингових досліджень
15. Способи датування документа
15.1. 24.09.2005р.; 24-28.09.2005 р.;
15.2. 24.09.2002; 03.12.2001 – 04.04.2002
15.3. 16 травня 2002 р. (у фінансових документах).
При підписуванні документа дата має стояти ліворуч від поля під посадою.
16. Взаємне розміщення ініціалів і прізвища
16.1. На адресуванні, на резолюціях ініціали ставляться після прізвища:
Стасевичу Р. Ґ.
Проскуріній В. Т.
16.2. При підписуванні документа, його затвердженні ініціали ставляться перед прізвищем:
Н. Р. Малишева
Д. С. Сафонов
16.3. У текстах документів (списки, накази тощо) ініціали ставляться після прізвища:
«…зарахувати Самсонова В.Л. на посаду…»
17. Візи на документі (ставляться в лівій частині аркуша від поля):
Начальник юридичного відділу
(підпис) Б. Юркевич
01.02.2006
Начальник планового відділу
(підпис) С.М. Бодрова
01.02.2006
18. Позначка про виконавця розташовується на лицевому боці або (якщо немає місця) на звороті останнього аркуша в лівому нижньому кутку (прізвище, телефон):
Мещерський, 22-46-87
19. Позначка про виконання документа й направлення його до справи підписується й датується виконавцем документа чи керівником структурного підрозділу, де його
підготовлено. Виконується від руки внизу документа, як правило, ліворуч:
У справу № 09-23.
Питання вирішено під час
особистої зустрічі з юрисконсультом ПП «Степ» Кравцовим С.М.
(підпис) М. Левченко
24.12.2002
20. Позначка про надходження документа розміщується в правому нижньому кутку першого аркуша документа (вказується — від руки або з використанням відповідного штемпеля — скорочена назва установи-одержувача, внутрішній індекс, дата надходження):
ВАТ «Скіф»
Вх. № 48
07.11.2002
(підпис)
21. Індексація документів (створених чи одержаних) проставляється на першій сторінці документа ліворуч вгорі:
№ 07 - 12/76:
де: 07 — індекс структурного підрозділу;
12 — номер справи, в якій зберігатиметься документ;
76 — реєстраційний (вхідний чи вихідний) номер.
22. Посилання на індекс і дату вхідного документа,
який виконується чи на який дається відповідь:
На № 07- 12/76 від 12.03.2006.
23. Розміщення печатки документа. Кутові штампи на документах ставляться за необхідністю праворуч вгорі. Печатка ставиться так, щоб вона захоплювала 3—4 літери найменування посади особи, яка підписала документ.
На службових листах (друкованих та бланках) печатка не ставиться. Відбиток гербової (круглої, що прирівнюється до гербової) печатки ставиться на гарантійних листах, штатних розкладах та змінах до них, договорах, дорученнях, посвідченнях про відрядження, заявках на обладнання, винаходи тощо.
Комментариев нет:
Отправить комментарий